והפעולות פיתוח אישי=אימון אימון אימון ההרגלים המחשבות הרגשות

אחת הסיבות העקריות לפיתוח אישי עם מאמן אישי היא כדי להשיג שינוי או שיפור במגוון תחומים בחיים. ע"י האימון תוכל לשנות דרכי חשיבה מגבילים, תוכל לראות עולם של אפשרויות, תוכל לשפר את מערכות היחסים שלך, תוכל להפוך למנהל טוב יותר, בן- זוג טוב יותר ובעיקר תוכל ללמוד להיות פרואקטיבי ואחראי למציאות שלך ועתידך. אם הגעת להחלטה כי ברצונך לעשות שינוי או שיפור בתחום אחד או יותר מתחומי חייך ואתה בשל לקבלת האחריות לכך ולקיחת המחויבות הדרושה לפעולה ולהשגת תוצאות, אימון זה הדבר המתאים ביותר עבורך

סיבות נוספות להתחיל אימון  הן אם:

את/ה מעוניינ/ת להגשים חלום אשר מעט מפחיד אותך.
את/ה יודע/ת שישנם הרגלים אשר מעכבים אותך ואת/ה מעוניין/ת להפטר מהם ולשלוט על גורלך.
חסר לך איזון בחיים בין ההצלחה בעבודה לבית,למשפחה ולפנאי האישי שלך.
פעולות של ניהול זמן ומשימות מקשות עליך מאד, את/ה מחפש פתרון.
את/ה מודע לפוטנציאל הגלום בך ואת/ה מחפש דרכים להביאו לידי מימוש .
את/ה נמצא בתקופת מעבר מלאת שינויים ואת/ה מעוניינ/ת בדרכים שיעזרו לך לראות דברים בבירור.
את/ה מעוניין בהתפתחות אישית וצמיחה עצמית תוך שמירה על שלווה פנימית ושמחה בחייך.
אתה מעוניין להפוך משכיר לעצמאי ומפחד משינוי.
אתה רוצה לשפר מערכות יחסים עם חברים ובני משפחה .
אתה מעוניין להשתפר בתחום אשר מונע ממך להיות מאושר.
אתה לא מצליח להתגבר על מגבלה פיזית או נפשית .
אתה מעוניין למצוא בת זוג ולהתחתן.

אימון אישי מתאים לכל אחד. הוא פונה לכל מי שמוכן לקחת אחריות על חייו ועל שיפור נסיבות חייו.

אימון אישי מתאים לאנשים שמוכנים לתהליך שיש בו לא רק שיחות אלא גם עבודה מעשית.

אימון אישי אינו תלוי גיל, ולכן מתאים לכל שלב בחיים.

אימון הוא תהליך קצר שתפקידו לעבוד בעבורך לאורך זמן. התהליך הוא קצר מכוון שהוא מעשי ותחום מראש בזמן להשגת תוצאות.

מגיעים עם מטרה כלשהי – לפתוח או לקדם עסק, להתחיל או לסיים תואר, לשפר קשרים אישיים, ועוד. מכאן, יש שתי אפשרויות:

• מטרה שהיא ביצועית, ומה שנדרש הן פעולות שונות, למשל: להתחיל להזיז את העסק, לכתוב עבודות אקדמיות ולסיים אותן, לעשות ספורט, וכו'.
• מטרה שהיא יותר רגשית, כמו לשפר קשרים אישיים, להתגבר על כעסים עם הילדים או בני הזוג, לרצות פחות לאכול, וכו'.

המטרה  היא שתגשימו את מטרותיכם ותצאו חזקים וכשירים להמשיך בדרככם לבד, ולכך  מכוונן  האימון כולו. תלות היא קשר לא בריא שבו יש תחושה שהמאמן הוא כל יכול, או שיש לו את כל התשובות. האימון לא מספק את התשובות, למן ההתחלה. אנחנו חוקרים במשותף את הדרך, והתשובות מגיעות מכם. אחרי שתאמצו הרגלי חשיבה ופעולה בריאים, תוכלו להמשיך להתקדם בעצמכם.חיים ללא תמיכה מה שקורה לפעמים, במיוחד לגברים, הוא שאתם רגילים לחיות את חייכם ללא תמיכה. אתם לא רוצים לחשוף חולשה בפני אף אחד, וכך לא משתפים אף אחד ברגשותיכם, ונאלצים לשאת לבד את כל ההתלבטויות והחששות. במקרה כזה לפעמים יש תחושה, בתחילת האימון, שרק עם מאמן אתם יכולים להפתח. אולם זה לא נמשך כך. אנחנו עובדים לשפר את הקשרים שלכם עם סביבתכם, כדי שתוכלו לקבל תמיכה מהאנשים הקרובים אליכם, וגם לתת תמיכה טובה וקרובה יותר. כאשר זה מתחיל לקרות, אין יותר תחושה שרק האימון יכול לעזור, ואתם יכולים להמשיך להתקדם בעצמכם, או להעזר בטכניקות אחרות.

אימון הוא תהליך שמתחיל ממצב של לקיחת אחריות על העתיד. אם אתם מרגישים שאין ביכולתכם לעשות כן, מאמן אישי לא יוכל לעזור לכם.
אימון אישי בנוי על התחייבות שלכם ורק שלכם כלפי עצמכם לעשות דברים שיכולים לקדם אתכם.
אימון אישי יכול להיכשל במידה שהפסקתם לעמוד בהתחייבות שלכם לחולל שינוי.

מאמן אישי עושה כל שביכולתו על מנת שאתם תוכלו לצאת לדרך חדשה עם ארגז כלים חדש ומיומנויות התמודדות חדשות.על המאמן האישי לא חלה כל אחריות על התוצאות, אלא רק עליכם המתאמנים.

מכוון שמדובר בתהליך שמסייע בשינויים של דפוסי חשיבה והתנהגות הוא נושא אופי פסיכולוגי, אך אין מדובר בטיפול פסיכולוגי כפי שאתם מכירים ואינו מבוסס רק על שיחות .האימון האישי הוא מכוון תוצאות ובנוי גם על עשייה בפועל.

ייתכן כי לא תדעו להחליט באיזה נתיב לבחור. הדרך הטובה ביותר היא לנהל שיחה קצרה עם מאמן אישי ולהסביר לו בצורה כללית במה מדובר. מאמן אישי יוכל לכוון אתכם לעבר התהליך המתאים לכם ביותר.

אימון אישי, הוא מעורר, מהנה, מאתגר ומועיל, עבור רוב האנשים. עם זאת, אנשים מסוימים הם רגישים יותר, ועבורם עבודה כזו יכולה לחוות כמלחיצה מדי, ואף לסכן את שלומם הנפשי. במקרה כזה ניתן להתאמן בלווי פסיכיאטרי או פסיכולוגי, או לוותר על האימון לטובת טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי.אם אתם נמצאים כרגע בטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי, ואתם רוצים להתאמן במקביל, אנא הביאו אישור מהמטפל, על כך שהוא מסכים לאימון.
אם אתם שייכים לאחת הקבוצות הבאות, תזדקקו לאישור מפסיכיאטר, שהוא מאשר לכם להתאמן
• נוטלים תרופות פסיכיאטריות כלשהן, למשל תרופות נגד חרדה או דכאון
• נטלתם בעבר תרופות פסיכיאטריות
• תרופות פסיכיאטריות נרשמו לכם ע"י רופא כלשהו
• סובלים ממחשבות אובדניות
• סבלתם או אתם סובלים כעת מדיכאון קליני, או מחלה נפשית שבד"כ מטפלים בה בתרופות פסיכיאטריות
• התאשפזתם בעבר על רקע נפשי
• היתה תקופה שבה חששתם שתזדקקו לאשפוז על רקע נפשי
במקרים רבים אין בעיה להתאמן, והפסיכולוג או הפסיכיאטר יאשרו ברצון את העבודה שלנו, שיכולה להעשיר את התהליך שלכם. ניתן לפנות לפסיכיאטר דרך קופ"ח בעלות מינימלית.
קודי האתיקה המקובלים על מאמנים, מציבים סייגים לגבי אנשים שמאמנים מורשים לעבוד איתם, ובאילו תנאים.

האימון עוסק בכל הבטי החיים של המתאמן דרך חזונו האישי המבוסס על ערכיו , יעדיו ומטרותיו בכל תחומי חייו. האימון מתמקד בפעולות של המתאמן אשר יובילו לתוצאות הרצויות תוך התחשבות בגבולות המגרש ( משאבים, יכולות קיימות,ידע) וזאת תוך תמיכה בדרך למימוש הפוטנציאל של המתאמן.
יעוץ לעומת זאת מבוסס על כך שהיועץ הינו בעל הידע לפתרון הבעיה ובאחריותו לספק פתרונות בנושאים שונים (כגון יעוץ משפטי , יעוץ ארגוני וכדומה), בשונה מאימון בו המתאמן עצמו מגיע לפתרון בכוחות עצמו דרך שאילת שאלות נכונה וניתוח שונה של התנהלותו במצבים שונים. ולפיכך יוכל גם להתמודד עם מצבים אחרים בעייתיים בעתיד.
הפסיכולוג מאידך, מנסה יותר לבדוק את הבעיה עצמה ולתחקר מדוע המטופל מתנהג בצורה כזו או אחרת במצבים מסויימים תוך דגש רב על הבעיה. התחקיר בטיפול פסיכולוגי הינו יותר הווה-עבר כאשר באימון המבט הוא קדימה , הווה-עתיד.
מנטור הינו לווי תהליך על ידי הנחיות ברורות – המנטור מראה למתלמד איך לעשות פעולה מסויימת על ידי הדגמה . תהליך הלמידה במצב זה הינו חיקוי פעולותיו של המנטור ופעולה לפי חזונו , ערכיו והאג"נדה שלו. אתה בא ללמד אותי לנהל? – למה צריך מאמן? – או- במה המאמן טוב ממני כמנהל? המאמן אינו טוב ממך אך הוא רואה דברים בזווית שונה . כלי האימון יכולים להועיל עד מאד בתפקיד ניהולי ובעבודה עם אנשים. האימון מוביל לתפיסת הניהול בראי חדש באמצעות תקשורת טובה יותר , הקשבה, למידה , הגברת המוטיבציה, האצלת סמכויות , העצמת עובדים ,בקרה ,משוב ומניעת פיקוח יתר.
בסקר שנערך ע"י ארגון משאבי האנוש Hay Group נמצא כי למעלה מ 150 ארגונים גדולים בעולם משתמשים או השתמשו בשיטת האימון לעובדיהם ומנהליהם. בין המנהלים הבכירים שעברו אימון ניתן למצוא את מנכ"ל Ebay ומנכ"ל חברת ההשקעות צ"רלס שוואב.
השאלה הנשאלת היא : האם אתה כמנהל מעוניין להשתפר וללמוד טכניקת ניהול חדשה אשר יכולה להוביל לתוצאות טובות יותר באירגונך ובחייך?

טווח המחירים משתנה  בהתאם  למאמן, 250-1000 ש"ח למפגש,

מאמן אישי אינו חייב בהשכלה אקדמית ויחד עם זאת כדאי מאד שישא תעודה כזאת מכל תחום הקשור למקצועות מהם נרכש תחום האימון, פילוסופיה,פסיכולוגיה,ניהול,ספורט,חינוך,כלכלה,מתמטיקה ופרוייקטים.

במערכת היחסים הנרקמת בין המאמן למתאמן בונים הסכם של שמירה על דיסקרטיות.

התהליך משתנה בין מאמן אחד למישנהו. בתהליכים הנכונים יותר רצוי מינימום 10-12 מפגשי בסיס שלפי מיטב הבנתי רצוי לא להפסיק אותם באמצע בגלל התנודתיות הקיימת בתוך התהליך. את השלבים הבאים ניתן להתאים בסיכום בין הצדדים. רוב המאומנים ממשיכים הליך כשנה עם לווי והטמעה עד להשגת תוצאת.

אימון הוא פינוק יקר. אך אפשר למדוד את האפקטיביות והחזר ההשקעה של התהליך אם מגדירים את תוצאותיו. (ROI)

היש מחיר לתחושת הנצחון על הרגלים המעכבים? היש מחיר לחלום שהוגשם? אנשים משקיעים כל יום כספים במותרות ודברים לא נחוצים אך כשהגיע הזמן להשקיע בעצמם הם נעצרים

ניתן להתאמן בפגישות, בשיחות וידיאו (דרך הסקייפ -תוכנה חינמית לשיחות וידיאו דרך האינטרנט), או בשיחות טלפון. הצטברו מספר רב של המלצות וסיפורים על אימונים אישיים דרך הטלפון והסקייפ – אימונים שהסתיימו בתוצאות נהדרות.דוגמאות:
• בעבר היתי חשדנית
בעבר הייתי חשדנית לאימון דרך הטלפון ודרך הסקייפ. לא חשבתי שזו אופציה טובה, עד שהגיעו הלקוחות שהתעקשו על כך. הם אינם מעוניינים להשקיע זמן וכסף בנסיעה, או שהם בכלל גרים בחו"ל. ואז גיליתי שהאופציות הללו מצוינות. בינתיים רק לקוחה אחת התלוננה שהיא לא אהבה את הסקייפ איתי.
• אפשר פשוט לנסות
אתם יכולים לנסות שיחה אחת. אם לא תהיו מרוצים מהשיחה , לא תשלמו עבור שיחה זו. כך שאין הרבה מה להפסיד – שווה לנסות!
• קל מאוד להתקנה ולהפעלה
סקייפ היא אפשרות נהדרת. התחושה בשיחת וידיאו היא כמעט כמו בפגישה. כל שאתם צריכים הוא להצטייד במצלמת רשת הכוללת מיקרופון – שלי עלתה 150 ש"ח, (בלפטופ כבר יש מצלמה ומיקרופון) ולהתקין את תוכנת הסקייפ שהיא חינמית, ופשוטה ביותר לשימוש. השיחות בסקייפ הן ללא תשלום מכל מקום בעולם. גם אם יש בינינו פער שעות אדיר, נוכל למצוא זמן מתאים לשיחה ולהתאמן.
אם אתם ישראלים בחו"ל ומרגישים מעט בודדים, התחושה להתאמן עם מאמן ישראלי יכולה להיות נהדרת.
חשוב שתדאגו לכך שיהיה לכם חדר שקט ללא הפרעות, שבו תוכלו לנהל את השיחה, ללא נוכחות של אנשים אחרים. הצורה האופטימלית תהיה בית ריק. אני תמיד אשב בחדר ריק ללא כל הפרעה.
בכל שאלה ניתן לפנות דרך הפרטים הרשומים באתר – הנכם מוזמנים לעשות זאת ונשמח לסייע.

גישור

כיצד נעשה הליך הגישור?

את הליך הגישור מנחה מגשר ניטרלי. במרבית המקרים מנחה את ההליך צוות של שני מגשרים, כל אחד על פי תחום הידע שהוא מתמחה בו, וזאת כדי ליצור את השילוב האידאלי שישרת את האינטרסים של שני הצדדים.

שלב ראשון: הסבר על הליך הגישור ו"הוצאת קיטור"

בישיבות הגישור משתתפים הצדדים בעצמם, והם רשאים להביא בא כוחם מטעמם. תחילה המגשר מסביר לצדדים על ההליך ועל כללי הגישור, והצדדים חותמים על הסכם. אחר כך, כל צד מסביר בתורו את נושא המחלוקת מנקודת מבטו כדי ליצור תמונת עבודה שתהיה מובנת לכול. הצדדים באים לפגישה עם מטענים כבדים, ובפעם הראשונה הם יכולים להביע את רגשותיהם. זה שלב "הוצאת הקיטור". בסיום הפגישה המגשר משקף ומסכם את דברי הצדדים.
על פי תקנה 6 לתקנות הגישור, בפגישת הגישור הראשונה יסביר המגשר לבעלי הדין, אם יש צורך בכך,

שלב שני: זיהוי נושאים והגדרת הבעיהאם משתתפים בהליך שני מגשרים או יותר, נערכת ישיבת מגשרים כדי להבהיר מהם נושאי הסכסוך ולהגדיר את הבעיה. בתום הישיבה המגשרים יכולים להחליט, על פי תוכן הסכסוך, אם הם רוצים להמשיך את הישיבה המשותפת או לקבוע פגישות נפרדות. שלב שלישי: פגישה נפרדת – ישיבה סודיתהמגשר, או המגשרים, נפגש בנפרד עם כל אחד מהצדדים. המידע שנמסר למגשר הוא סודי ולא נעשה בו כל שימוש אלא אם הוסכם על כך מראש. דבר מאפשר לכל צד בסכסוך לפתוח את לבו לפני המגשר ולומר דברים שלא העז לומר בשלב הקודם. שלב רביעי: העלאת אפשרויות לפתרוןהמגשר יושב עם כל אחד מהצדדים בנפרד ומנסה אתו יחד להעלות רעיונות יצירתיים ליישוב המשבר.
בישיבה משותפת מנסים הצדדים לבחון את הרעיונות לפתרון הסכסוך ולבחור את האפשרות הראויה ביותר. בחינת האלטרנטיבות משמשת גם בוחן מציאות לצדדים. שלב חמישי: הסכםאם הצדדים מצליחים להסכים ביניהם, המגשר מסכם את הכול בהסדר כתוב. לבקשת הצדדים אפשר להגיש את הסדר הגישור לבית משפט כדי שיקבל תוקף של פסק דין. אם בית המשפט מאשר את ההסדר, הוא מורה גם על החזר תשלום אגרת בית המשפט.

יחד עם זאת, קיימת אופציה למגשר יחיד במידה והצדדים מעוניינים בכך.  במה שונה הליך הגישור מניהול הליך בבית המשפט?§        הגישור הוא הליך וולונטרי המתקיים בהסכמת כל הצדדים, לעומת הליך משפטי, הנפתח על ידי צד אחד ומחייב את הצד השני להשתתף בו, גם אם אין הוא מעוניין בכך. §        הצדדים רשאים להפסיק את הגישור בכל שלב, שלא כמו הליך משפטי, אותו אי אפשר לסיים באופן חד-צדדי. §        את ההחלטות בגישור מחליטים הצדדים בהסכמה בסיוע המגשר. §        בגישור מתקיימת בין הצדדים תקשורת פתוחה וישירה. תקשורת זו שונה מאוד מדיונים בבית המשפט, המתנהלים באמצעות חקירות של עורכי דין.§        בעזרת הליך הגישור אפשר למצוא פתרונות יצירתיים, נוסף על האפשרויות המועלות במסגרת בית המשפט.כמה זמן נמשך הליך הגישור? העניין תלוי באופי הצדדים, במספר משתתפים ובמורכבות הסכסוך. הליך גישור ממוצע נמשך כשש עד עשר שעות, כלומר שתיים עד ארבע פגישות, ומסתיים בתוך חודש לערך מיום התחלת הגישור. בגישור לגירושין מספר הפגישות מעט גבוה מזה, כשבע פגישות בממוצע.   מהי עלות הליך הגישור? תעריף הגישור נקבע לפי שעה/ ישיבה ועל פי סוג הסכסוך. התעריף נמסר לצדדים מראש, ואין הוא תלוי בתוצאות הגישור (אם הגישור צלח ואם לאו). המגשר אינו גובה אחוזים מן ההסכם.  האם גישור בשניים מגדיל את עלויות הגישור? שעת גישור בשיטת עבודה זו אינה יקרה יותר מגישור על ידי מגשר יחיד. הצדדים משלמים בחלקים שווים עבור שעת גישור, ללא קשר אם הגישור נעשה ע"י מגשר אחד או בשיטת גישור בשניים.   הגישור לא הצליח, האם הדברים שאמרתי יכולים לשמש נגדי בבית משפט? לא. הליך הגישור הוא סודי וחשאי.
סודי – משמעו שלא המגשר ולא הצדדים לגישור רשאים להשתמש במידע שנחשף במסגרת ההליך, אלא אם שני הצדדים נתנו לכך את הסכמתם.
חשאי – משמעו שאי אפשר לזמן את המגשר למסור עדות בבית משפט, ואי אפשר להשתמש בשום מסמך שהכינו הצדדים או המגשר במהלך הגישור.   האם אפשר לבטל הסכם לאחר גישור? לא. אפשר להפסיק את הליך הגישור בכל שלב, אך לאחר שחתמו הצדדים על הסכם, דינו כדין הסכם לכל דבר ועניין. אם הצדדים יחליטו להעבירו לאישור בית משפט – הוא יקבל תוקף של פסק דין. אם יחליטו לבטלו, עליהם לפעול בדרכי משפט.  האם המגשר קובע מי צודק? תפקיד המגשר לקרב בין הצדדים, לעזור להם להבין זה את זה ולסייע להם במציאת פתרונות לסכסוך. אין זה מתפקידו לקבוע מי צודק ואין הוא רשאי להביע דעה בעניין הסכסוך. המגשר אינו שופט או בורר ולכן אין הוא מכריע בסכסוך; הוא מסייע לצדדים לנהל משא ומתן, לשפר את התקשורת ביניהם וליצור חלופות לפתרון הסכסוך. בעזרתו יכולים הצדדים לבוא לידי הסכם. ההסכם שיתקבל יהיה הוגן וצודק בעיני כל הנוגעים לדבר. מובן שאם ירצו הצדדים ירצו לחתום על הסכם המנוגד לחוק, יסרב לכך המגשר.   האם אפשר להתייעץ עם עורך דין בנוגע לגישור ולהסכם הגישור?אפשר ואף מומלץ לקבל ייעוץ משפטי חיצוני במהלך הגישור. ייעוץ כזה עוזר להבין את הפן המשפטי החל על נושאי הגישור ומסייע בתהליך קבלת ההחלטות.

מחקר

מה החשיבות לביצוע מחקר? ·   זיהוי בעיה שצצה·   "אני רוצה לדעת": איך לעבוד? – בירור עמדות·   "מה אני רוצה לחקור?" – שאילת שאלות·   איסוף נתונים מהשטח·   עיבוד סובייקטיבי של החומר·   הסקת מסקנות סובייקטיביות·   החלטה על דרך פעולה, יישׂום בשטח·   משוב עצמי, בירור·   שינוי התנהגות לפי הנתונים·   יצירת אמת תיאורטית משלי מחקר פעולה מהו?בספרות המקצועית יש הגדרות מספר למחקר פעולה."מחקר שיטתי בניסיון לשנות ולשפר עשׂייה חינוכית של קבוצות משתתפים באמצעות הבנה של משמעות העשׂייה ותהליך השיקוף האישיים שלהם בנוגע לתוצאות הפעולות האלה" (Ebbutt, 1998)."הלימוד השיטתי של ניסיונות לשנות ולשפר תרגול בידי קבוצות משתתפים באמצעות פעולות מעשׂיות שלהם ובאמצעות שיקוף שלהם בנוגע להשפעות של פעולות אלו (Elliott, 1997)."דרך שבה קבוצת בני אדם יכולה לארגן תנאים שבהם יוכלו ללמוד מהניסיון האישי שלהם" (Kemmis). המחבר מוסיף כי "מחקר הפעולה בוחן רעיון בפרקטיקה, בניסיון לשפר או לשנות דבר-מה ולהגיע לתוצאות ממשיות בסיטואציה.""תהליך שבו המשתתפים מנסים ללמוד על בעיותיהם באופן מדעי כדי להדריך, לתקן ולהעריך את החלטותיהם ופעולותיהם" (Corey).מעיון בעבודותיהם של חוקרים אחדים העוסקים במהותו של מחקר הפעולה, מצאנו דיון בשלבים המאפיינים מחקר מעין זה.וואלס (1991) מציין שישה שלבים יסודיים.1.   התעוררות הצורך2.   איסוף נתונים3.   ניסוח השערה4.   התערבות לשינוי5.   דיווח על התוצאות6.   סיכום ומסקנות. מהם השלבים בביצוע מחקר?הגדרה מפורטת יותר העוסקת בתכנון של מחקר פעולה, בהשפעות הממצאים וביישׂומם בעשׂייה בשׂדה בצורה נרחבת ומעשׂית מופיעה במאמרם של Burton & Mickan. להלן השלבים שהם מציעים.שלב 1 – זיהוי הבעיה ומציאת שׂדה-פעולהשלב 2 –  מיקוד שׂדה הפעולהשלב 3 –  מציאת נושׂא מסוים להתמקדותשלב 4 –  מציאת תהליכים מתאימים במסגרת הכיתה כדי לחקור את הנושׂאשלב 5 –  התאמת שיטות המחקר לבעיה המסוימת שנחקרתשלב 6 –  שימוש בשיטות המחקר בכיתהשלב 7 –  מתן פירוש לתוצאותשלב 8 –  קבלת החלטות בעניין השפעת הממצאים ופעולה לפיהן. מהם הקשיים בעריכת מחקר פעולה?מן העיון בשלבי מחקר-הפעולה שמציעים Burton & Mickan, מצאנו רמזים לקשיים בעשׂייתו.א.    על הבעיה להיות רלוונטית למורה ולתלמידים. על המורה, ואולי גם על הגורם החיצוני (מדריך, יועץ), לעזור בזיהויה, בהגדרתה ובמיקודה. התהליך הזה דורש מיומנות מקצועית וניסיון קודם. למורה יש קושי לחשוֹף עניינים שהיה מעדיף שלא להתמודד אִתם. במקרים מסוימים יש איוּם על המשך העסקתו כמורה וחשש בפגיעה במעמדו בעיני עצמו ובעיני אחרים (Nunan, 1993).ב.    עוד קושי הוא מציאת שׂדה-פעולה שיתאים לעשׂיית המחקר. בדרך כלל מחקר מעין זה נעשׂה במסגרת כיתתית או בית-ספרית או אף בכמה בתי-ספר שעלתה בהם בעיה משותפת. עשׂיית מחקר מהסוג הזה מחייבת התארגנות מחודשת בעבודתם השוטפת של המורים – החוקרים או נחקרים, מבחינת המיקום המתאים והזמן וכן מבחינה תקציבית.ג.     לימוד של שיטות המחקר, התאמתן, השימוש בהן ומתן הפירוש לתוצאות הם מיומנויות שקנייתן היא מעמסה נוספת על עבודתו השוטפת של המורה: עליו להקדיש עוד זמן ומאמץ אינטלקטואלי, ואין ביטחון שאלו יקדמוהו מקצועית (Burton & Mickan, 1993). על המורה להיות משוכנע שמחקר ודרך עבודה מעין אלו יכולים להיות כוח מניע להתפתחותו שלו ולהתפתחות סביבתו המקצועית.ד.    מחקר פעולה נחשב למחקר לגיטימי, לכן על המשתתפים לכתוב דו"חות שיהיו זמינים לביקורת ציבורית. זה תנאי הכרחי לעבודת המחקר. העוסקים במחקר, אלו העובדים בשׂדה, אינם מקבלים כל תמריץ על השקעותיהם. לפיכך קשה מאוד לצפות מהם שיעבדו על המחקר לאורך זמן ויעמדו בכל הכללים והתכתיבים שמציבים, בדרך כלל, רכזי הפרויקטים ומנהליהם (עלינו לזכור שנדרשת מן העוסקים במחקר גם השקעה בשלבי ההכנה לקראת המחקר, במפגשי הצוות למשוב, בהכנת השׂדה למחקר ועוד).ה.    אין די בשלבי התכנון והביצוע המחקריים, אין די במתן פירוש לתוצאות ואין די בקבלת החלטות המכוונות לשינוי בדרך הפעולה – חשוב שאכן תתרחש השתנוּת (Smylie, 1992). לשם כך יש להשקיע בהמשך התהליך ולאמץ כמה מהכלים שפותחו במהלך העבודה השוטפת.ו.     ברצף של פרדיגמות מחקריות, מחקר הפעולה ממוקם בצד האיכותני. שימוש במושׂגים מפרדיגמות מחקריות פוזיטיביסטיות אינו תואם את אופי מחקר-הפעולה ואת מטרותיו. מתעוררות שאלות בעניין מהימנותו של המחקר ותקפותו: האומנם בני אדם שונים שהיו חוקרים מצב זהה, היו מסיקים מסקנות זהות? האומנם אפשר לקבוע בביטחון שהתנאים שהוצבו במחקר הפעולה הם שגרמו לשינוי? האומנם מחקר זהה שייעשׂה באוכלוסיות אחרות יניב תוצאות דומות? ולבסוף, האומנם אפשר להחיל תוצאות של מחקר פעולה על אוכלוסיות אחרות? מהי תרומתו המחקרית של "מחקר פעולה"?מחקר פעולה הוא דרך לפיתוח היכולת הפרופסיונאלית באמצעות שילוב בין שני מקורות ידע: ידע נלמד וידע שנקנה מתוך הניסיון. Wallace (1991) מדגיש כי יתרונו המיוחד של מחקר פעולה הוא "הניסיון הרפלקטיבי".ממחקרים רבים שנעשׂו על למידת מבוגרים נמצא כי מבוגרים לומדים היטב מדוגמאות. מחקר פעולה שיש בו עשׂייה על כל שלביה ותוצאות עשׂוי לשמש דוּגמה ללמידה בעקיפין. Bandura (1977, 1986) מעיד כי הדוּגמה אפקטיבית במיוחד. היא מגבירה את החוללות העצמית (הביטחון ביכולת להביא לידי תוצאות – Self efficacy). Bandura (1986) וגם Schunk (1991) מסבירים כי לבני האדם נטייה להעתיק דברים מתאימים דומים: "אם אחרים הדומים לי יכולים לעשׂות זאת, גם אני יכול".כדי להתמודד עם נקודות התורפה שהוזכרו לעיל, Ebbutt מציע רצף משלו (להלן בטבלה)  לפעילות המובילה למחקר פעולה ולמחקר מסורתי. חשוב לו לציין שהתיחום בין מחקר "מסורתי" (E) למחקר פעולה (C&E) טמון במטרת הפעילות – מחקר פעולה נעשׂה כדי לתרום לידע המעשׂי, לשנות ולשפר.  מהי תרומתו הערכית של מחקר הפעולה ?יתרונו הבולט של מחקר פעולה, על פי דעת החוקרים, הוא השילוב בין תהליך למחקר. החקירה הרפלקטיבית מאפשרת להבין את איכויות מעשׂיהם של מאמנים,מגשרים,מרצים, מאפשרת השוואת נתונים מנקודות מבט אחדות, מאפשרת להצביע על הקשר בין הערכים שהוא מאמין בהם ובין האמצעים שבחר לפעול על פיהם. הדרך הזאת מאפשרת לבדוק, בעזרת ראיות, אם השינוי שחל אכן גרם לשינוי אצל המשתתפים (Elliot, 1995).

תוך כדי הפעילות המחקרית נקנים עוד ערכים ומיומנויות התורמים לעבודתם של המטפלים (ערכים שראוי להעביר גם לקהל הלקוחות): יצירת אמון ובעקבותיו פתיחות, למידה משותפת של מדריך ומודרך, עבודה בצוות, יצירת קשרים באמצעות קירוב בין השניים וטיפוח אווירה של רב-שׂיח ומתן עזרה הדדית וכך גם חיזוק הקשרים בין מטפלים ללקוחותח "אני מאמין" חינוכי והבנת משמעות התהליכים

הסמכות

אילו הסמכות יש במרכז?

המרכז מסמיך אנשים כמגשרים וכמאמנים.

אילו תעודות מעניק המרכז?

להסמכת מאמנים – המרכז מעניק תעודות המוכרות על ידי איק"א למאמנים. איק"א מוכר על ידי ארגון ה-ICF

להסמכת מגשרים – המרכז מעניק תעודה המוכרת על ידי ארגון המגשרים.